• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlinglån 500000 kr, vilka lån bör lösas?

furbin

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
11 April 2021
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
40
Poäng
147
Ja det är himla bra att göra så. Jag gjorde så förra året. Gick från 36 lån/krediter till 4 och nu har jag 3 , hoppas få bara 2 under det här året. Går inte det , så kan jag i vilket fall förhandla ner räntan :)

jäklar! Grymt jobbat måste jag säga!!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
jäklar! Grymt jobbat måste jag säga!!
Tack! Jag fick ett helt annat liv. Från att betala ca 22.000 varje mån på bara skulderna till strax under 8000 kr. Första gången på över 10 jag kunde köpa/göra saker utan att ta det på kredit ungefär så. Man kämpar på. Det år många många kvar tills jag är skuldfri med jag har fått mitt liv tillbaka och en helt annan respekt för pengar än vad jag hade förr. Nu är det roligt att betala räkningar haha ;)
 
Senast ändrad:

furbin

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
11 April 2021
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
40
Poäng
147
Tack! Jag fick ett helt annat liv. Från att betala ca 22.000 varje mån på bra skulderna till strax under 8000 kr. Första gången på över 10 jag kunde köpa/göra saker utan att ta det på kredit ungefär så. Man kämpar på. Det år många många kvar tills jag är skuldfri med jag har fått mitt liv tillbaka och en helt annan respekt för pengar än vad jag hade förr. Nu är det roligt att betala räkningar haha ;)

låter toppen ju! Bara att kämpa på. Hur mkt skulder har du totalt just nu?
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
låter toppen ju! Bara att kämpa på. Hur mkt skulder har du totalt just nu?
Jag har skulder på totalt 782.000 kr just nu. Och tyvärr kan jag inte amortera mer än vad jag gör just nu.
Men kan jag förhandla ner räntorna och kommer ner i månadskostnad ngt så jag kan fokusera på i vilket att betala in någon extra 1000-lapp varje månad.

Det är så jobbigt att skriva den summan, men många små steg framåt :) Tänker försöka skaffa ngt extra framöver så jag kan börja amortera av mitt minsta lån hos remember som är på 90.000 kr, så dålig ränta på 12,95 % där. Men fint om man blir av med det snabbare. Bättre att fokusera på det än bara försöka lägga om lånen hela tiden :)
 

furbin

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
11 April 2021
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
40
Poäng
147
Konstigt, Har en ff som de står 2021-02-25 på. Den borde varit borta nu men står kvar. Dom ska ju försvinna vid midnatt till detta datum alltså för 7 h sen :rolleyes: får nog vänta att ansöka tills imorgon då
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Konstigt, Har en ff som de står 2021-02-25 på. Den borde varit borta nu men står kvar. Dom ska ju försvinna vid midnatt till detta datum alltså för 7 h sen :rolleyes: får nog vänta att ansöka tills imorgon då
Har du kollat minuc? Ja den borde ju ha försvunnit men känns som uc inte uppdaterat så som de borde denna månad
 

furbin

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
11 April 2021
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
40
Poäng
147
Har du kollat minuc? Ja den borde ju ha försvunnit men känns som uc inte uppdaterat så som de borde denna månad

Den försvann i förmiddags där.

Gjorde ansökan på 500k på zmarta och valde samla för hela summan. Fick endast remember som erbjöd 400k, har ju redan dom och det är ju mest det lånet hos jag kan vill bli av med så det är skit :/
trodde ändå jag skulle kunna få något bud med bättre ränta för att kunna samla
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Den försvann i förmiddags där.

Gjorde ansökan på 500k på zmarta och valde samla för hela summan. Fick endast remember som erbjöd 400k, har ju redan dom och det är ju mest det lånet hos jag kan vill bli av med så det är skit :/
trodde ändå jag skulle kunna få något bud med bättre ränta för att kunna samla
Va fick du bara 1 erbjudande? Inte ens på lägre summa? Hur mkt va räntan på remember? Fasen va drygt
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Hur blir din inkomst efter uppdateringen sen i juni? (Tror det är juni) och när försvinner de sista förfrågningarna, de du hade innan den du fick idag.
Har du funderat på att jämka och kanske försöka få bort ett lån på det sättet? Du betalar väl en slant per månad i ränta?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp